Varausehdot ja tietosuoja / Bokningsvillkor och integritetspolicy
1. PyykkiKoira Oy Bokningsvillkor
1. Bokning och avbokning
En bokning är bindande. En bokning kan avbokas senast 24 timmar före den bokade tidens början. Avbokningar som görs efter denna tid eller outnyttjad tid debiteras i sin helhet.
2. Ansvar och agerande på egen risk
Hundtvätt i Pyykkikoira Oys lokaler och användning av utrustning och rengöringsmedel sker på kundens egen risk. Genom att boka en tid accepterar kunden att aktiviteten utförs på egen risk. Pyykkikoira Oy ansvarar inte för personskador, egendomsskador eller skador på husdjur som uppstår på eller utanför lokalen.
3. Användning av utrustning och anläggningar
Kunden förbinder sig att använda utrustningen och anläggningarna varsamt. Kunden är ekonomiskt ansvarig för alla skador som uppstår under bokningen, till exempel om utrustningen går sönder till följd av vårdslös användning.
4. Vattenkranar och skador
Vattenkranarna i tvätthallen ska alltid stängas av innan avresa. Om kranen lämnas öppen och detta orsakar vattenskador, ansvarar kunden för de uppkomna kostnaderna.
5. Nyckel och åtkomst
Nyckeln måste återlämnas omedelbart efter att besöket har avslutats. Om nyckeln förloras eller inte återlämnas debiteras kunden de faktiska kostnaderna för att byta lås.
6. Städskyldighet
Kunden måste städa och desinficera lokalerna och den utrustning som används före besökets slut. Nödvändig städ- och desinficeringsutrustning finns i lokalerna. Om städningen har utförts otillräckligt debiterar vi en städavgift på 50 euro.
7. Tidsbegränsningar
Lokalerna är endast tillgängliga för kunden inom den reserverade tiden. Vi debiterar 30 euro för varje 30 minuter som har gått.
8. Hundkontroll och beteende
Hundar måste hållas kopplade när de lämnar tvättlokalerna. Vänligen följ gott uppförande och ge utrymme till andra kunder. Låt inte din hund komma i närheten av andra hundar utan tillstånd. Pyykkikoira Oy ansvarar inte för skador som orsakas mellan hundar.
9. Ansvariga personer och andra personer
Den person som bokar tiden ansvarar även för de personer hen medför och eventuella skador de kan orsaka.
10. Kameraövervakning
Pyykkikoira Oys lokaler är utrustade med kameraövervakning för att skydda säkerheten och egendomen. Genom att boka en tid samtycker kunden till användning av kameraövervakning.
11. Klagomål och anmälningar
Eventuella klagomål, fel på utrustningen eller skador måste omedelbart rapporteras till Pyykkikoira Oy.
2. PyykkiKoira Oy Integritetspolicy
Skapandedatum: 11.11.2025
Senast uppdaterad: 11.11.2025
1. Personuppgiftsansvarig
Pyykkikoira oy FO-nummer: 3575449-4
Adress: Oppipojantie 4, 06150 Borgå
Telefon: 0408484336
E-post: pyykkikoira@gmail.com
2. Person som hanterar registreringsärenden
Namn: Marie Lönnroos
E-post: pyykkikoira@gmail.com
Telefon: 0408484336
3. Registrets namn
Pyykkikoiras kundregister
4. Syfte och rättslig grund för behandling av personuppgifter
Personuppgifter behandlas för följande ändamål:
-Hantering och upprätthållande av kundrelationer
-Prodduktion och leverans av tjänster (t.ex. tvättservice)
-Fakturering och redovisning
-Kundkommunikation och feedbackhantering
-Marknadsföring med Kundens samtycke
Rättslig grund för behandling:
-Uppfyllande av avtal (GDPR 6.1.b)
-Lagstadgad skyldighet (bokföringslagen, beskattning) (GDPR 6.1.c)
-Den registeransvariges berättigade intresse (GDPR 6.1.f)
-Samtycke (GDPR 6.1.a) om uppgifterna används för marknadsföring.
5. Registrets datainnehåll
Följande uppgifter kan behandlas i registret:
-Namn
-Kontaktinformation (adress, telefon, e-postadress)
-Kundinformation (orderhistorik, leveranser, betalningsinformation)
-Företagsnamn och FO-nummer (om kunden är ett företag)
-Eventuell ytterligare information som lämnats av kunden (t.ex. scheman)
6. Regelbundna datakällor
Uppgifterna erhålls:
-Från kunden själv i samband med beställningar, kontakter eller serviceavtal
-Eventuellt från offentliga källor (t.ex. företagsregister)
7. Regelbundet utlämnande och överföring av uppgifter
Uppgifterna kommer inte att lämnas ut till tredje part utan kundens samtycke, förutom:
-till myndigheter när det krävs enligt lag
-till revisorer och revisionsbyråer för utförande av lagstadgade skyldigheter
-till tjänsteleverantörer (t.ex. webbplats- eller betaltjänstoperatörer) med vilka ett databehandlingsavtal har ingåtts (artikel 28 i GDPR).
Uppgifter överförs inte utanför EU eller EES utan lämpligt skydd.
8. Lagringsperiod för data
Data lagras så länge kundrelationen varar och därefter under den tid som krävs enligt lag (t.ex. 6 år enligt bokföringslagen).
Samtycken som lämnats för marknadsföring kan återkallas när som helst.
9. Registerskydd
Data lagras i säkra system.
Elektroniska data skyddas av lösenord och brandvägg.
Pappersdokument förvaras i låsta lokaler.
Endast de personer vars arbete kräver det har tillgång till uppgifterna.
10. Den registrerades rättigheter
Den registrerade har rätt att:
-få tillgång till sina egna uppgifter
-begära rättelse av felaktiga uppgifter
-begära radering av uppgifter
-begränsa behandlingen av uppgifter
-invända mot behandling av uppgifter
-överföra uppgifterna från ett system till ett annat
-återkalla sitt samtycke (om behandlingen grundar sig på samtycke)
Begäran ska lämnas in skriftligen till den personuppgiftsansvarige.
11. Adress för klagomål
Den registrerade har rätt att lämna in ett klagomål till tillsynsmyndigheten om hen anser att personuppgifter har behandlats olagligt:
Dataskyddsombudsmannens byrå
P.B. 800, 00531 Helsingfors
www.tietosuoja.fi
